NABOORIENTERING

Musik i Lejet: Orientering om festivalens praktiske forhold

Kære nabo til Musik i Lejet, Nu nærmer vi os årets festival, der løber af stablen fra torsdag d. 17. juli kl. 14.00 til lørdag d. 19. juli kl. 03.00.

Det er vigtigt for os, at du som nabo er godt informeret om de praktiske aspekter ved afviklingen af festivalen. Nedenfor finder du information om trafikforhold, sikkerhedsforhold og oprydning i forbindelse med festivalen.

Kort over festivalpladsen og lydretning

Nedenfor finder du først et kort over festivalpladsen, som giver et overblik over scenernes placering, indgange, mad- og drikkestande, toiletter og øvrige faciliteter. Kort over festivalpladsen

Herefter følger et kort, der viser både, hvor scenerne er placeret, og i hvilken retning lyden fra hver scene bevæger sig. Formålet er at give dig et klart billede af, hvordan lydniveauet forventes at fordele sig under festivalen. Kort over scenernes placering og lydretning

Trafikforhold

Her kan du læse om, hvordan trafikforholdene håndteres under festivalen. Tiltagene er planlagt med henblik på at sikre en tryg og hensigtsmæssig afvikling for både beboere og gæster. De konkrete tiltag er beskrevet nedenfor.

Cykler

Der etableres cykelparkering både nord og syd for festivalpladsen. De cyklister, der kommer fra Holløselund og Rågeleje anbefales at bruge den store cykelparkering mod nord. Cyklister, der kommer fra Vejby anbefales at bruge den mindre plads syd for festivalpladsen, langs Rågelejevej.

Biler

Der etableres en gratis parkeringsplads på den store mark ved Salgårdshøjvej med plads til cirka 750 biler. Festivalgæster, der ankommer i bil, henvises til at benytte denne plads. Det er ikke tilladt at overnatte i bilerne, og det vil være forbudt at parkere både på de større veje, der fører til festivalpladsen, og på de mindre veje i området omkring pladsen.

Taxa

Der etableres en taxaholdeplads på den modsatte side af vejen over for festivalpladsen. For at sikre en god og tryg afvikling for både gæster og trafikanter skal al af- og påsætning med taxa ske fra denne plads. Simpelt overblik over festivalpladsen og parkeringsområder

Tog og busser

Her kan du se Lokaltogs køreplan

Under festivalen vil der køre almindelige busser til og fra Vejby St. Fra kl. 21.00-04.00, vil der køre busser, hvor der er indsat stop her: • Vejby – Movia stoppested, stationen • Holløse – Tisvildevej (Lundehuset) • Godhavn – ”Tisvilde Bygade 100 meter fra krydset Godhavnsvej Tisvilde Bygade” • Tisvildeleje – Movia stoppested, stationen

Afspærring og trafiksluser

På vejene, som fører til festivalpladsen, herunder Rågelejevej, Holløselundvej og Salgårdshøjvej, bliver hastigheden nedsat for at øge sikkerheden. Udover dette vil der være fri adgang for al biltrafik under festivalen, og ingen af de større veje bliver lukket. På de mindre veje, hvor der opsættes afspærringer, vil beboerkørsel være tilladt. Enstensvej vil blive afspærret, og der vil være bemanding tilstede ved denne vej. Der vil ligeledes sikres chikaner og siktning ved følgende veje: • Småvad • Ved Skellet • Nordgårdsvej • Rønne Alle • Rahbechs Alle • Dyndmosevej • Savværksvej • Skræderbakken (Trongården) • Mælkevejen • Højdevej • Avlegårdsvej • Lillebjørnsvej • Tårnstien

Se typen af sluser og skiltning, der etableres

Detaljeret overblik over trafikforhold

Billede 1

Billede 2

Billede 3

Sikkerhedsforhold

Der er fokus på sikkerheden under hele festivalen. Festivalpladsen og området omkring vil være bemandet med både vagter og frivilligpersonale, som er til stede for at skabe trygge rammer for både gæster og naboer. Hjemmeværnet vil desuden være til stede i området og bidrage med støtte til sikkerhedsarbejdet.

Hotline

For at sikre god dialog og mulighed for hurtig kontakt under festivalen, har vi oprettet en nabo-hotline. Den er til jer, der bor tæt på festivalpladsen. Vi ønsker at være tilgængelige, løsningsorienterede og lydhøre, men vi beder jer kun bruge hotlinen, hvis noget haster eller kræver handling under selve festivalen.

Vi vil håndtere jeres henvendelser ud fra følgende fire kategorier, så vi bedst muligt kan reagere relevant og effektivt:

  1. Har du ros, er du meget velkommen til at sende en mail til [email protected]. Vi vil samle op, når vi er tilbage på kontoret efter festivalen.
  2. Har du forslag til forbedringer til næste år, kan du også skrive til [email protected]. Vi vil, ligesom nævnt ovenfor, samle op, når vi er tilbage på kontoret efter festivalen.
  3. Oplever du noget, vi bør forbedre i løbet af festivalen, kan du skrive til [email protected] eller ringe til +45 28 55 51 95. Telefonen er åben, og vi tjekker mailen løbende.
  4. Opstår der noget, som kræver handling med det samme, kan du ringe til os på +45 28 55 51 95.

Telefonnummer: +45 28 55 51 95 E-mail: [email protected]

Hvis du oplever noget, der er alvorligt eller strafbart – f.eks. vold, hærværk eller situationer med fare for personer – skal du ringe direkte til 112. Vores nabo-hotline er kun til forhold, vi som arrangører kan håndtere.

Oprydning

Vi har fokus på, at området omkring Musik i Lejet holdes rent og pænt – både under og efter festivalen. Oprydning foregår løbende gennem hele festivalen, og et dedikeret frivillighold bliver dagligt sendt ud i nærområdet for at samle affald og sikre, at omgivelserne fremstår ordentlige. Nedenfor kan du se, hvor der bliver ryddet op. Derudover sørger vores Renhold også for oprydning langs Rågelejevej og hele vejen ned til Vejby Station, så ruten mellem stationen og festivalpladsen holdes ren.

Her holder Musik i Lejets Renhold festivalen ren