FAQ

Hvad skal man egentlig lave som frivillig? Kan man godt have vagter med sine venner? Hvornår skal jeg arbejde?

Find alt det, der er rart at vide her!


FAQ

Bliver der udsolgt af Frivilligpladser lige så hurtigt som der blev udsolgt af billetter?

Nej, Frivilligpladserne bliver ikke tildelt efter først-til-mølle-princippet. Du kan med ro i sindet tilmelde dig stille og roligt. Brug gerne tid på at udfylde din profil - jo mere vi ved om dig, jo nemmere har vi ved at finde en plads til dig!

Hvornår får jeg svar på, om jeg har fået en frivilligplads til MiL24?

Når du har oprettet dig, sætter vi dig på en venteliste. Herfra kan de forskellige holdledere læse din profil og vælge dig til deres hold. Vi håber på at have fordelt alle frivilligpladser senest d. 1. maj 2024 - men der kan altid komme afbud og blive oprettet nye hold efterfølgende. Du får en mail, når du er blevet tildelt en plads på et hold.

Hvornår får jeg mine vagter / vagtplan?

Vagtplaner offentliggøres som udgangspunkt 1. maj 2024, og du skal godkende dem inden d. 1. juni 2024, hvorfra din tilmelding, som udgangspunkt, er bindende.

Hvordan gør jeg min holdleder opmærksom på mine ønsker til vagtplan?

Når du tilmelder dig, kan du skrive dine ønsker i din profil, som holdlederne kan læse. Du kan også skrive hvilke erfaringer du har fra andet arbejde. Jo mere du fortæller os om dig og dine ønsker, jo nemmere kan vi placere dig på et frivilligjob, som vi er sikre på at du vil synes er fedt!

Kan jeg godt fortryde og afmelde mig som frivillig?

Vi er selvfølgelig kede af hvis du er nødt til at afmelde dig, men du kan altid fortryde. Indtil 1. juni 2024 kan du afmelde dig selv i systemet. Herefter skal du have fat i din holdleder eller Frivilligkontoret.

Hvordan bliver jeg frivillig sammen med mine venner?

Når du tilmelder dig, får du mulighed for at udfylde feltet “Besætningsnavn” - det er vigtigt at du og dine venner skriver præcis det samme i feltet - ellers er det svært for holdlederne at se at I hører sammen.

Hvilke goder får jeg som frivillig?

Du får selvfølgelig et armbånd til alle 3 dage på Musik i Lejet 2024. Derudover kan du læse om goder til de forskellige frivilligtyper her.

Hvor kan jeg sove, når jeg er frivillig?

Det afhænger af hvilken frivilligtype du har valgt i år.

Hvad sker der, hvis jeg ikke møder op til min vagt?

Vi vil som udgangspunkt gerne høre fra dig, hvis du er forhindret i at komme til din vagt. Hvis du ikke møder op til din vagt, og vi ikke har hørt fra dig, vil du blive kontaktet af din holdleder eller Frivilligkontoret. Her giver vi dig enten en ny vagt, eller også beder vi om dokumentation for dit fravær.

Hvad sker der, hvis jeg bliver syg?

Hvis du bliver syg, skal du hurtigst muligt kontakte din holdleder eller Frivilligkontoret og melde dig syg. Hvis det kan lade sig gøre, får du en ny vagt - og ellers beder vi dig om en lægeerklæring.

Hvad sker der, hvis jeg henter mit armbånd, men ikke har fået vagter eller ikke er mødt op til mine vagter?

Hvis du har indløst din billet, og dermed fået et armbånd, men ikke arbejder det antal timer du er forpligtet til, opkræver vi et gebyr af dig, og sender en faktura på 2.495 kr.

Hvilke opgaver kan jeg få?

Det kommer an på hvilken frivilligtype du har valgt, og hvornår du arbejder. Kadetter (under festival) arbejder typisk i en bar eller i en madbod. Skipper (før og efter) arbejder typisk med at bygge, male eller pakke sammen. De kan også lave mere administrative ting. Sømænd kan få alle slags opgaver, både før, under og efter festivalen.

Kan jeg ønske at se en bestemt koncert på min vagt?

Det er noget du aftaler med din holdleder. Når du opretter dig, kan du skrive det i din profil som et ønske. Skulle du opdage en artist efter du har tilmeldt dig, kan du altid logge ind og tilføje det til dine ønsker.

Regler & Vilkår