Frivilligtilmelding 2017

Musik i Lejet er en nonprofit-festival, som bygger på frivillige kræfter. Før, under og efter festivalen bidrager godt 1.500 fantastiske frivillige med knofedt, gåpåmod og udskænkning af kolde fadøl til vores dejlige gæster.

Så hop om bord på Musik i Lejet-skibet og bliv en del af den fantastiske besætning! Du kan vælge at arbejde enten før, under eller efter festivalen alt efter, hvor mange timer du ønsker at engagere dig. Klik på en kategori for at læse mere. #udenfrivilligeingenfestival. Har du nogen spørgsmål ang. frivilligtilmelding, skriv til: frivillig@musikilejet.dk.

Regler & Vilkår 
Værd at vide
FAQ

FORENINGSSAMARBEJDE PÅ MUSIK I LEJET 2017

Læs mere om foreningsvilkår og muligheder på ét af nedenstående links alt efter, hvilket engagement din forening ønsker at yde:

- Opstilling og nedtagning

- Hegn- og Portvagter

Øvrige ansvarsroller

Musik i Lejet har mange ansvarsposter, der enten kræver større involvering eller særlige kompetencer i arbejdet op til, under eller efter festivalen. Læs mere under hvert enkelt opslag.

  • Tømmerkoordinator/tømrer

    Har du skruet hænderne ordentligt på og har lyst til at koordinere konstruktioner og materiel på en større festivalplads? Så er denne rolle måske noget for dig. 

    Musik i Lejet prioriterer kunstnervægge, skiltning og flotte trækonstruktioner rigtig højt. Derfor kræver det en stor koordinering af tømmeropgaver og materialebestilling. Du vil komme til at indgå i tæt samarbejde med sitekoordination som koordinerer logistik på pladsen og derudover også have kontakt til alle vores tømrere og konstruktører. 

    Der vil også være mulighed for at være med i plads-styregruppen som definerer og beslutter pladsens overordnede retninger.

    Opgaver:

    • Validere konstruktioner 
    • Indhente materialelister og være med til at bestille
    • Optælle materialer der kan genbruges fra året før
    • Koordinere tidsplaner blandt tømrere 
    • Hjælpe med rekruttering af tømrere handymænd/kvinder 

    Praktisk: 
    Du vil få en koordinererne rolle som indebærer stort ansvar og giver massere erfaring med estimering, projektledelse og idégenerering. Derfor vil du blive en del af vores helårsfrivillige hold, som er med til at skabe festivalen. 

    Har du bare lyst til at bygge ting og har tømmererfaring er du selvfølgelig også mere end velkommen til dette. 

    Hvis det lyder som noget for dig eller har du spørgsmål, skriv til: nikolaj.agervold@musikilejet.dk

  • Truck-chauffør

    Har du lyst til at køre gaffeltruck, være en del af det sejeste fællesskab på Musik i Lejet og samtidig være den eneste, der kan sidde under hele sin vagt og agere konger af festivalpladsen? Så er dette virkelig noget for dig. 

    Hvis du har Gaffeltruck Certifikat B er det herligt, men fortvivl ikke hvis du ikke har. Musik i Lejet tilbyder truck-certifikat ud fra følgende kriterier: 

    • Du kan køre 4 dage fordelt over opstilling, afvikling og nedtagning (Sømand) 
    • Du har kørekort 
    • Du har tid til at tage et Gaffeltruck Certifikat B, som tager 7 hverdage

    Vi tilmelder jer helst samlet på samme kursus, så i kan køre truck med andre MiL’ere. Læs mere om kurset her.

    Du vil indgå i et hold af 4-5 chauffører om dagen, hvor der vil være opgaver som: præcisions arbejde med betonklodser, lagerlogistik, flytning af materiel mm. 

    Hvis det lyder som noget for dig eller har du spørgsmål, skal du skrive til: nikolaj.agervold@musikilejet.dk.


  • Atmosfærekoordinator

    Er du kreativ, struktureret og en god leder? Så er det måske noget for dig at være med til at koordinere atmosfære på Musik i Lejet. 

    Som ansvarlig for Atmosfære har du ansvar for at koordinere og organisere alle de atmosfæriske rammer på og omkring festivalpladsen. Du vil skulle være med til at definere Musik i Lejets udtryk nede på pladsen. Atmosfære favner over pladslys, installationer, skilte, facader, maling, kunstværker og møbler. Du vil være leder af en dynamisk og kreativ gruppe der allerede er etableret og ville skulle lave en atmosfæreguide i samspil med gruppen. Dit ansvar vil være at sørge for den røde tråd igennem festivalen - lige fra kunstnervægge til cykelparkering. Du vil få en overlevering af den tidligere ansvarlige og derved også selv få mulighed for at skabe og præge området.

    Der vil også være mulighed for at være med i plads-styregruppen som definerer og beslutter pladsens overordnede retninger.

    Opgaver: 

    • Projektledelse af en gruppe på ca. 8 personer
    • Planlægning af årshjul og deadlines for Atmosfære
    • Sørge for mødestruktur og mødeindkaldelse 
    • Lave atmosfæreguide i samarbejde med gruppen 
    • Idéudvikling og kreative workshops med henblik på nye tiltag
    • Skabe sammenhæng i de forskellige projekter og sørge for den røde tråd hele vejen igennem 
    • Koordinere materialebestilling og videregive oplysning til Pladsleder
    • Opdatere Atmosfære gruppen om beslutninger og tværgående aftaler foretaget i Styregruppen 
    • Sørge for at at tænke områder i koncepter og indtænke hvilke bevægestrømme og flow publikum skal bevæge sig rundt på pladsen 
    • Hjælpe mellemledere med at lave årshjul, produktionsplaner, tænke logistik etc. 

    Praktisk: 
    Du vil få en koordinererne rolle som indebærer stort ansvar og giver massere erfaring med projektledelse og idégenerering. Derfor vil du blive en del af vores helårsfrivillige hold, som er med til at skabe festivalen.

    Hvis det lyder som noget for dig eller har du spørgsmål, skriv til: nikolaj.agervold@musikilejet.dk

  • Hands/teknikere til Sceneproduktion

    Vil du gerne have mere erfaring indenfor afvikling af koncerter, opsætning af udstyr eller scenebyg? Så er du mere end velkommen på Musik i Lejets sceneproduktionshold. 

    Musik i Lejet har 3 scener: Strandscenen, Skovscenen og Bodega. Alle tre scener bygges op af primært frivillige kræfter - alt fra: Scenegulv, Rig, Lyd, Lys og video. Du får berøring med større setup og sparring med rutinerede teknikere på de allerede etablerede scenehold. Derudover skal der også afvikles mere end 45 bands og djs, hvilket kræver pålidelige og engagerede hands og teknikere. 

    Du behøver ikke have en teknikeruddanelse eller have sat udstyr op for Metallica, men har du gåpåmod og interesserer alt omkring scenen dig, så er du mere end velkommen på vores hold. 

    Hvis det lyder som noget for dig eller har du spørgsmål, skriv til: nikolaj.agervold@musikilejet.dk

  • Mellemledere og byggestyrere

    Kan du lide at have ansvar for en gruppe og arbejde praktisk henimod et resultat, så vil denne post være noget for dig. 

    Musik i Lejet har over 500 frivillige i opbygning og nedbygningsfasen og en masse materiel, vogne, borde etc. Der skal placeres. Dette kræver mellemledere der kan varetage flere opgaver og løfte disse med et hold af frivillige. Du vil derfor være “bossen” af en gruppe der arbejder henimod et specifikt resultat. 

    Du vil som mellemleder derfor blive en form for byggestyrer på nogle mindre områder, og derfor have indgående kontakt med forskellige koordinatorer. 

    Du vil sammen med de andre mellemledere få briefing omkring dagens opgaver og der vil du også få indblik i logistikken omkring pladsproduktion. 

    Som mellemleder vil du og dit hold skulle udføre opgaver som følgende: 

    • Placere hegn og påmontere hegnsduge 
    • Lægge trægulv 
    • Placere vogne og moduler 
    • Placere møbler 
    • Ligge plastikplader 
    • Diverse ad-hoc opgaver

    Praktisk:
    Du vil få en afviklende rolle med mere ansvar og du vil få indgående kendskab og viden omkring pladslogistik. Derudover kan du selv sætte dit hold, hvor du er repræsentant. 

    Hvis det lyder som noget for dig eller har du spørgsmål, skriv til: nikolaj.agervold@musikilejet.dk

  • Koordinator for Team hegn og porte

    Har du et organisator-hjerte, erfaring med vagtplanlægning (ca. 15 porte) og er god til at lede og fordele opgaver ud? Så er tjansen som frivilligkoordinator for Team Hegn og Porte lige noget for dig!

    Ansvarsområde

    Som frivillige koordinator vil du have ansvaret for alt koordinering af ca. 250 frivillige før, under og efter festivalen.

    Før festivalen indebærer rollen som frivillige koordinator for hegn og porte vagtplanlægning, alt kommunikation med dine frivillige hold, kommunikation og koordinering med foreninger samt deltagelse på generelle planlægningsmøder med hele Musik i Lejet familien.

    Under festivalen er du Musik i Lejets ansigt til de frivillige under hegn og porte. Du er den første, de møder på starten af deres vagt, og det er dit ansvar at briefe alle de frivillige på dagens opgaver samt sikkerheds og evakuerings forholdene. I løbet af dagen koordinerer og holder du overblik over pause rotationer samt sørger for, at alle frivillige har en god oplevelse og udfører deres arbejde korrekt. Derudover vil dagene under festivalen være super travle med at få samarbejdet og koordineret informationer på tværs af sikkerhed, backstage, barerne og festivalledelsen.

    Efter festivalen skal du sørge for at runde samarbejdet med de frivillige godt af, gennemføre en evaluering af deres oplevelse samt nedskrive og videregive dine egne oplevelser, observationer og evt. ændringsforslag til, hvordan Musik i Lejet kan blive en endnu bedre festival.

    Hvem er du? 

    • Du elsker at have mange bolde i luften.
    • Du trives med at lede, inspirerer og motivere frivillige.
    • Du er en team-player og elsker frivilligt arbejde.
    • Du elsker at arbejde for og med mennesker.
    • Du kan holde hovedet koldt, have overblik og samtidigt smile i pressede situationer.
    • Du elsker sol, strand og god musik.

    Hvad tilbyder vi? 

    • Musik i Lejet tilbyder dig erfaring til dit CV indenfor HR, frivillige koordinering, ledelse og sikkerhed.
    • En uforglemmelig og sjov oplevelse sammen med alle de andre SUPER-frivillige.
    • Du bliver del af et kæmpe fælleskab af mennesker, som alle brænder for at give vores gæster verdens bedste festivaloplevelse.
    • Vi sørger for, at du får en ordenlig introduktion til rollen som hegn og porte ansvarlig samt mulighed for masser af sparring fra den tidligere hegn og porte ansvarlige i løbet af foråret.


    Hvis det lyder interessant, så skriv til frivillig@musikilejet.dk

  • Sikkerhed og beredskab

    Har du mod på at arbejde med sikkerhed og beredskab på dette års festival, og er du god til at arbejde i både pressede og afslappede situationer? Så er arbejdet med sikkerhed på Musik i Lejet lige noget for dig!

    Vi søger både en koordinator for hele sikkerhedsfunktionen samt sikkerheds- og beredskabsmedarbejdere, der kan være med til at udføre det konkrete arbejde i forhold til sikkerheden sammen med et team af garvede Musik i Lejet frivillige.

    Ansvarsområde

    Du vil sammen med andre frivillige arbejde med sikkerheden på festivalen (19.-22. Juli i Tisvildeleje).

    Som koordinator på sikkerhedsfunktionen vil du have ansvaret for alt koordinering i forhold til bl.a. planlægning, sikkerhedsplan, myndighedstilladelser og afvikling samt deltage i generelle planlægningsmøder med hele Musik i Lejet familien. Derudover har du også hovedansvaret for koordineringen af den sikkerhedsmæssige afvikling.

    Sikkerheds- og beredskabsmedarbejderne vil under planlægningen hjælpe med at udføre det konkrete arbejde som fx udarbejdelse af sikkerhedsplan, pladsfordelingsplaner, kommunikation og afklaring af problemstillinger samt driftseftersyn og evt. hændelseshåndtering under afviklingen.

    Hvem er du? 

    • Du har en interesse for og grundlæggende kendskab til sikkerhed, gerne i forhold til festivaler eller lyst til at lære det.

    • Du har godt styr på gældende lovgivning i forhold til brandsikkerhed.

    • Du er en teamplayer og elsker frivilligt arbejde.

    • Du kan holde hovedet koldt, have overblik og samtidig smile i pressende situationer.

    • Du elsker sol, strand og god musik.

    Hvad tilbyder vi? 

    • Musik i Lejet tilbyder dig erfaring til dit CV.

    • Gode muligheder for at præge, hvordan Musik i Lejet arbejder med sikkerheden.

    • En god festivaloplevelse.

    • Du bliver en del af et stort fællesskab af mennesker, som alle brænder for at give vores gæster verdens bedste festivaloplevelse.

    • Vi sørger for, at du får en god introduktion til rollen som enten koordinator eller medarbejder samt mulighed for masser af sparring fra erfarne frivillige, både under planlægningen og afviklingen.


    Hvis det lyder interessant, så skriv til kristian@musikilejet.dk

  • Stagemanager (Strandscenen/Skovscenen)

    Har du erfaring med at arbejde på scenen på festivaler eller spillesteder? Har du en leder gemt i maven, er struktureret og kan overholde deadlines? Så har du den helt store mulighed for at blive én af Musik i Lejets to nye Stagemanagers.

    Ansvarsområde

    Vi søger to stagemanagers til at arbejde under festivalen, den 20., 21. og 22. Juli, sammen med teams af dygtige frivillige hands, runnere og teknikkere. Som stagemanager skal du varetage opgaver på scenen, være leder af scenen i afviklingsdagene og sørge for, at skiftene mellem bands eller kunstnere bliver fulgt nøje ift. riders og tekniske specifikationer. Inden afvikling af festivalen vil der være en række obligatoriske møder, hvor alle detaljer bliver gennemgået med resten af holdet bag sceneproduktionen.

    Hvem er du?

    • Du har interesse for at arbejde på festivaler og kendskab til, hvordan man begår sig på en scene og håndterer af tekniske riders.
    • Du har overblikket, kan holde hovedet koldt i pressede situationer og overholde deadlines.
    • Du er en teamplayer og vil gerne lægge kræfter i frivilligt arbejde.
    • Du kan lide sol, strand, vind i håret og god musik.

    Hvad tilbyder vi?

    • Musik i Lejet tilbyder erfaring til dit CV.
    • En fantastisk festivaloplevelse.
    • Du bliver en del af et stort fællesskab af frivillige, der elsker at yde og give den bedste service til vores gæster og kunstnere.
    • Vi sørger for, at du bliver introduceret til rollen som stagemanager i sceneproduktionsafdelingen, som du vil arbejde side om side med samt får muligheden for at deltage i fantastiske arrangementer for vores frivillige.

    Hvis ovenstående lyder interessant, så skriv til Nikolaj.Agervold@musikilejet.dk.

     

     

  • Barchef

    Går du med en iværksætter gemt i maven, og er du ansvarsfuld, struktureret og en god leder? Så kan du afprøve dine ideer og skærpe dine lederegenskaber som baransvarlig i én af Musik i Lejets mange barer.

    Ansvarsområde

    Som frivillig baransvarlig på Musik i Lejet har du ansvaret for driften af en af vores barer på festivalpladsen. Du har muligheden for at sætte dit helt eget bar-team, som kan gøre baroplevelsen unik, både foran og bagved disken. Vi søger en barchef, som vil tage ejerskab for en bar og gøre den til noget helt særligt.

    Hvem er du?

    • Du er en god leder.
    • Du har forståelse for optimering af salg.
    • Du er god til at arbejde under pres.
    • Du er idérig og løsningsorienteret.
    • Du har forståelse af pengehåndtering.
    • Du holder altid humøret højt.

    Dine opgaver er at:

    • Planlægge arbejdsprocedurer.
    • Have det store overblik.
    • Rekruttere frivillige (helst nogle du kender og har tillid til).
    • Lave vagtplaner og sætte rammerne til en god arbejdsoplevelse på festivalen.
    • Stå for, at dine frivillige får den rette briefing, inden deres vagt begynder.
    • Have generelt kendskab til handlingsplaner ift. sikkerhed og uventede problematikker.
    • Generelt sørge for, at baren kører upåklageligt under hele festivalen.

    Hvad tilbyder vi?

    • Erfaring til dit CV.
    • En fantastisk festivaloplevelse.
    • At blive en del af vores seje 100-timers frivilliggruppe.
    • Frivilligarmbånd - tilhørende en masse goder.
    • Invitation til diverse arrangementer, der afholdes af Musik i Lejet året rundt.
    • Løbende hjælp og sparring, så vi sammen kan løfte den store opgave.


    Hvis det lyder interessant, så send en mail til Jeppe@musikilejet.dk med dit CV og et par sætninger om dig selv. 

    Øvrige spørgsmål rettes til samme mail. 


  • Garderobeansvarlig

    Er du frisk på at tage imod en masse glade festivalgæster, tage styring på et hold du selv sætter og samtidig skærpe dine lederegenskaber? Så er stillingen som garderobeansvarlig helt sikkert noget for dig. 

    Ansvarsområde

    Som garderobeansvarlig bliver du en del af både opsætning, afvikling og nedtagning af garderoben. Du sætter selv et hold i dagene under festivalen, som skal hjælpe dig med at tage imod festivalgæsternes ting. I opsætningen sørger du for at indrette garderoben med hylder, skilte m.m. også med hjælp fra et hold frivillige. Ligeledes vil du med et hold frivillige sørge for at pakke det hele ned (undtagen selve teltet) efter festivalen. Du får altså ansvaret for, at garderoben kommer op og køre, at dine frivillige er fordelt på vagter og har det godt, og at vores festivalgæster trygt kan indlevere deres ting i garderoben. 

    Hvem er du?

    • Du er en god leder.
    • Du er idérig og løsningsorienteret.
    • Du har overblikket og kan holde hovedet koldt i pressede situationer.
    • Du er en teamplayer og vil gerne lægge kræfter i frivilligt arbejde.
    • Du kan lide sol, strand, vind i håret og god musik.

    Hvad tilbyder vi?

    • Masser af erfaring til dit CV.
    • Frivilligarmbånd - tilhørende en masse goder.
    • Invitation til diverse arrangementer, der afholdes af Musik i Lejet året rundt.
    • Du bliver en del af et stort fællesskab af frivillige, der elsker at yde og give den bedste service til vores gæster.
    • Vi sørger for, at du får en god introduktion til rollen som garderobeansvarlig samt mulighed for sparring fra erfarne frivillige.


    Hvis det lyder interessant eller hvis du har spørgsmål til stillingen, så skriv til hs-frivillig@musikilejet.dk.

    Vi glæder os til at høre fra dig!